preko
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
chat
 
Arcanum

Caladon

A nyúlvész

David Wit nyúltenyésztéssel keresi a kenyerét, mely alapvetően meglehetősen veszélytelen foglalkozásnak nevezhető. Ennek ellenére az utóbbi időkben félve tekint az éjszaka elé, mert naplemente után valamiféle titokzatos lény tépi darabokra állatkáit. A hátramaradt nyomok elég óvatossággal látták el, hogy ne merészkedjen ki elkapni a gyilkost, de annak azért örülne, ha te utána tudnál járni a dolognak.

 

A feladat nem különösebben nehéz, csak ki kell várnod az éjszakát, és végignézned, amint egyetlen lánya farkasemberré alakul, és féktelen vérengzésbe kezd. Ne avatkozz közbe, azzal nem bíztak meg, inkább tudasd Daviddel, mit láttál.

 

Ha eddig kétségbe volt esve, ezúttal a félelem legmélyebb bugyrába süllyed, s kérve kér, találj valami gyógyírt lánya állapotára. Erre sokáig nem lesz módod, ám mikor végre eljutsz Tulla városába, az alakváltó mágus eladhatja neked gyógyító főzetét - cirka kétezer aranyért. Nem csekély ár, főként, mivel a szülő ennek csak felét hajlandó megadni lánya életéért.

 

A démon

Caladon a rettegés városa lehet, hisz David nyulain kívül az örömlányok is félve bújnak meg kuckójukban. Az ő esetük azonban sokkalta komolyabb, mivel az áldozatok közülük kerülnek ki. Az őrökkel szóba elegyedve kiderül, hogy az elmúlt pár éjszaka is odavesztek ketten, s a seriff gőzerővel kutat az elkövető után. Ha felajánlod neki a segítséged, tapasztalt vadásznak ismerheted meg, ki jó pár kalandot tudhat a háta mögött, melyekből legfőbb tanulságként azt a következtetést vonta le, „ne rohanj a bajba, ha mást is odaküldhetsz magad helyett”.

 

Így szabad kezet kapsz, hogy átkutasd a gyilkosságok helyszínét, de az ósdi csapóajtókon és feltépett mellkasokon kívül nem sok érdekességet fogsz felfedezni. Ha sietsz, még a védőőrizetbe helyezett örömlányt is kikérdezheted, mielőtt a titokzatos mészáros újra lecsap.

 

Ez alkalommal a hotelszobák egyikében történt a gyilkosság, s valaki zöld vérnek tűnő anyaggal a L’Anamelach szót írta a padlóra.

 

A seriff tényleg sokat megélhetett, hisz a szó hallatán rögtön kapcsol. Elmondja, hogy ez a név vérengző démonhoz tartozik, ki úgy tűnik, hosszú fogsága után visszatért az emberek világába.

 

Jobb lesz, ha ilyen lénnyel nem felkészületlenül szállsz szembe, utazz el Tarant egyetemi városába professzor Eatkinshez, s kérd ki az esetről alkotott véleményét. Próbálj a lényegre koncentrálni, így hosszú és unalmas leckéktől menekülhetsz meg, végül is elég, ha annyit kihúzol belőle, hogy a démont Xerxes pengéjével lehet végleg elpusztítani, mely a Tűzgödörben hever eltemetve.

 

Készülj fel rá, hogy a hely tele lesz fegyvert és páncélt egyaránt rongáló elementálokkal, melyek mindent megtesznek, hogy megvédjék kedvenc, pechedre épp a tőrre ömlött lávakupacuk. Ne firtasd, hogy lehetsz képes a kezed elvesztése nélkül kihúzni alóla a fegyvert, elégedj meg az eredménnyel, s térj vissza a seriffhez, ki végre hajlandó lesz utasítani utolsó kirendelt őrét is, hogy engedjen le a régi csatornák utolsó működő nyílásán. Aztán keresd meg a démont, s döfd belé a tőrt. Ennyi.

 

Victor Misk halála

Miközben kalandod során a Horror a sötét elfek közt című művet keresed, eljutsz Victor Misk özvegyéhez, ki alig pár napja vesztette el élete párját. Bár gyászában másra sem vágyik, csak magányra, nem bánná, ha megpróbálnál rájönni, ki okozta férje pusztulását.

 

Nyomozásodat legegyszerűbb, ha a szolgálók körében kezded. Nem mondhatni, hogy különösebben segítőkészek lennének, sőt Wesley, a lakáj kimondottan gyanúsan reagál. Még különösebb részleteket tudhatsz meg, ha a heverő alól előhúzott útlevele alapján ellátogatsz lakására, s megtalálod Elmer Burbuttom levelét.

 

Wesleyt nincs értelme faggatni, csak felkapná a vizet, inkább utazz el taranti népesség nyilvántartó irodába, s kérd ki az illető címét.

 

Következő utad Ashburybe vezet, Trellis Way 14 szám alá, ahol már csak a haldokló „bizonyítékkal” válthatsz pár szót. Minden esetre ebből világosan kiderül Wesley bűnrészessége, ám ezzel már nem sokra mész, hisz mire megtalálod, már ő is úton van a másvilág felé. De legalább az özvegy megnyugodhat, s ha ez mégsem sikerülne neki, ölelő karjaid mindig a rendelkezésére állnak… :)

 

Tulla

A víztisztító kő

A vízmágus pár hónapja szokatlan feladattal bízta meg legjobb tanítványát: el kellett hagynia a város védelmet nyújtó falait, hogy megszerezze a víztisztító követ. Ebben mindössze annyi a különleges, hogy a varázslótanoncoknak szigorú elzártságban kell élniük, nehogy megrontsa őket a külső világ.

 

Most is megtörtént a legrosszabb, az ifjú nem csupán fennhéjázva, de techno páncélban tért vissza, így egyértelműen lezárta hazavezető útját. Téged ért az a kellemetlen feladat, hogy tudasd vele a rossz hírt, s bármely lehetséges módon megszerezd tőle a követ. Ez lehet zsebmetszés, harc, vagy egyszerűen megpróbálhatod megértetni vele, miért kell távol tartania magát otthonától, s visszatérnie a pusztaságba.

 

A platina kehely

Gondolom, ismeritek a diákok trükkjeit, melyekkel megpróbálják elbliccelni vizsgáikat. Herzok Munk komoly szintre emelte a fondorkodást, olyannyira, hogy képes téged is megfűzni, szerezd meg helyette a Fa’al Kin útvesztőjében elrejtett kelyhet.

 

A feladat (számodra) nem különösebben nehéz, csak át kell lépned a tőle kapott tárggyal az udvar boltívén, s máris egy szobában találod magad pár páncéldarab társaságában. Vegyél magadhoz mindent a dobozból, s a gyűrűt viselve érintsd meg a követ. Ekkor le kell csapnod pár lényt, s máris a második terembe kerülsz. Innét az amulettet viselve juthatsz ki (újabb bunyó), majd tovább a sisak, bakancs, kesztyű, tőr különálló s végül együttes használatával érhetsz el a serlegig.

 

A mesterek

Ha játszol már egy ideje a játékkal, biztos észrevetted, hogy minél magasabb szintre jutsz valamely képzettség elsajátításában, annál nehezebb oktatót találni, aki megosztja veled titkait. Ráadásul a legmagasabb szintre csak a mesterek segítségével érhetsz el, ám ők nem egyszerű kereskedők, pusztán pénzért nem hajlandóak segíteni.

 

Bow

(Gyakorló fokozat: Derholm, íjász kapitány)

Kietzel Pierce-et Blackrootban találod meg az Annabelle’s Galley nevű kocsmában. Két dolgot kér tőled a tanórákért cserébe: egyrészt keresd meg Dudleyt, a segédjét, illetve menj el Szabo romjaihoz és próbáld meg elhozni onnét a mágikus íjat.

 

Dodge

(Gyakorló fokozat: Derholm, katonai kiképzőtiszt)

Adkin Chamberst Stillwater valamely ki-bedőlt kunyhójában találod meg. Nem egyszerű szót érteni vele, már az is jó pár percet vesz igénybe, míg ki tudod húzni belőle a nevét. Légy óvatos vele, mert könnyen dühbe gurul, akkor aztán lőttek az edzésnek.

 

A feladat, mellyel megbíz, kapcsolódik a közelharci kiképzéshez, nevezetesen Garrick Stoutot kell eltenned láb alól. Ebből következően érdemes előbb a hullajelölttel egyezkedni, mert ugyebár halott ember nem beszél, így a titkait sem árulja el.

 

Melee

(Gyakorló fokozat: Derholm, katonai kiképzőtiszt)

Garrick Stout nagy tapló, többek közt ennek köszönheti gyors felemelkedését a dernholmi hadsereg ranglétráján. Jelenleg újoncokat oktat, s általában véve elégedett életével, leszámítva egy apróságot: reménytelenül szerelmes Lady Druellába. Évekkel ezelőtt párbajozott már a kezéért, s bár győztesen került ki az összecsapásból - egyetlen ravasz vágással kimetszette ellenfele mindkét szemét -, a hölgy hallani sem akart róla, hogy hozzámenjen feleségül.

 

Most ismét felcsillant számára a remény, mert Druella a Gyr-Dylourok fogságába esett, kik szenvedésből merítenek erőt. Először tehát meg kell mentened a hölgyet, aztán rábeszélned, hogy menjen hozzá feleségül, csak így kapod meg a kívánt kiképzést.

 

A feladat első fele még viszonylag könnyen teljesíthető, ám a rábeszélés már nehezebben megy, de ha megígéred a hölgynek, hogy miután megkaptad, amit akartál, kiszabadítod őt, sőt, megpróbálsz gyógyírt szerezni kedvese vakságára, hajlandó segíteni.

 

Tehát összefoglalva a feladatokat: 1. bunyó a szörnyekkel, 2. beszéd a kis hölggyel, 3. edzés a mesternél, 4. Garrick megölése. Eztán ha akarsz, még segíthetsz a szerelmeseknek újra egymásra találni, így kitérésből is megkaphatod a leckéidet.

 

Throwing

(Gyakorló fokozat: Blackroot, Lianna)

Clarissa Shalom Blackroot kocsmájában lopja a napot, s arra vár, hogy elhozza neki valaki Azram Csillagát K’na Thaból (1435; 616).

 

Gambling

(Gyakorló fokozat: Blackroot, kocsmáros)

Gurin Rockharrow a taranti Gentlemen’s Clubban szokta próbára tenni szerencséjét - vagyis inkább a többi szerencsejátékosét, ki leáll vele kockázni. Ha sikerül legalább ötezer aranyat összekaparnod, te is beszállhatsz a játékába, ám készülj föl rá, hogy sokat fogsz veszteni. Aztán, ha elég kitartó vagy, előbb-utóbb felajánlja, hogy megtanít a trükkjeire.

 

Haggling

(Gyakorló fokozat: Shrouded Hills, kocsmáros)

J.M. Morant Tarant kocsmájában iszogat két jókora testőre társaságában. Ő talán az egész világ legudvariasabb embere, s tanóráiért sem kér egyebet, mint tízezer aranyat.

 

Healing

(Gyakorló fokozat: Shrouded Hills, gyógyszerész)

A gyógyítás művészetében Fawn, Qintarra papnője áll a legmagasabb fokon. Hivatásához hozzá tartozik, hogy terjessze tudását, ezért semmi egyébre nincs szükséged, mint jó hírnevet elérni az emberek között.

 

Persuasion

(Gyakorló fokozat: Tarant, Madame Lil)

Edward Willoughsby Tarant legnevesebb politikusa, ki pár szóval képes a legvadabb lényből is kezes bárányt nevelni. Téged tárgyalásokkal bíz meg a caladoni nemesekkel, meg kell próbálnod rávenni őket, hogy az Egyesült Királyság csatlakozzon Taranthoz. Apróság, hm?

 

Disarm Traps

(Gyakorló fokozat: Wheel Clan, Thrayne Ironheart)

Ha csapdákat akarsz le-, illetve felszerelni, a caladoni Daniel McPherson a te embered. Nála jobban senki sem érti a trükkös szerkezetek csínját, s hajlandó téged is megtanítani mindenre, mit tud, ha elvállalod új biztonsági rendszere letesztelését. Csak végig kell menned a labirintusán, és ha túléled a próbát, máris vele egyenrangúnak tekintheted magad.

 

Firearms

(Gyakorló fokozat: Shrouded Hills, Doc Roberts)

Will Thorndup Arcanum céllövőbajnoka. Még az idő vasfoga sem tudta kikezdeni biztos kezét, s éles szemét, ám az agressziót teljesen kiölte belőle. Pacifista meggyőződéséből adódóan eleinte nem hajlandó megtanítani gyilkos tudományára, ám mikor épp távozni próbálsz tőle, megtudja, hogy régi ellensége elrabolta szeretett családját. Ettől persze rögtön megváltozik a véleménye, s kijelenti, ha megölöd a büdös disznót, megmutatja, hogy tudsz halálos pontossággal tüzelni. Ha csak ez kell… :)

 

Pick Lock

(Gyakorló fokozat: Blackroot, kovács)

Bár a zárnyitás mestereinek általában a kovácsokat tartják, J.T. Morgan kevésbé legláis foglalkozást választott magának, melynek eredményeként a caladoni börtönben kötött ki. Roseboroughban élő édesanyja bármit megtenne csemetéjéért, még különleges kulcskészletét is átadja, s megígéri, hogy bevezettet a tolvajmesterség legféltettebb titkaiba, ha kihozod a fiát a hűvösről. A módszert nem szabja meg, lopakodással is próbálkozhatsz, de ha bezúzol pár fejet, neki az is jó.

 

Repair

(Gyakorló fokozat: Blackroot, kovács)

Heir… Hierom… A kimondhatatlan nevű Maxim Caladonban él, s kedvenc hobbijaként mindenféle találmányokkal pepecsel. Istenadta kézügyességének köszönhetően nem létezik annyira összetört tárgy, melyet ne tudna használhatóvá varázsolni. Sajnos nemrégiben (egész pontosan a Zephyr lezuhanásának napján) műhelyét félogárok támadták meg, mindent összezúztak, repülő gépezeteit pedig elrabolták. Mivel mecénása épp ezek kifejlesztésével bízta meg, jókora bajba került, hisz bizonyítékok híján nem kapja meg a következő támogatást, pénz nélkül pedig nem tud új repülőt építeni.

 

Egy mindenkiért, mindenki egyért ugyebár, utazz el Shrouded Hills mellé a szerencsétlenség színhelyére, s keresd meg az összetört fényképezőt, melyben pár kocka működés közben ábrázolja a gépezeteket. Persze könnyen lehet, hogy eddigre a kamera már a boltosok egyikénél kötött ki, ez esetben vissza kell vásárolnod, ha meg akarod tanulni a javítás mesterségét.

 

Backstab

(Gyakorló fokozat: Caladon, tolvaj céh boltosa)

A hátba döfködés igazán nem tiszteletreméltó képesség - bár ezt a világ minden kincséért sem mondaná az ember ennek művelője jelenlétében -, így nem csoda, hogy a mestere nem a pódiumon parádézik, inkább Roseborough temetőjében húzódik meg. Szerencsére nem a sírok egyikében, csak egy kis házikóban, s szívesen megtanít kedvenc fogásaira, bár aztán épp rajtad próbálja ki az egyiket, mikor távozni kívánsz. Fura.

 

Pick Pocket

(Gyakorló fokozat: Caladon, Mr Razzia)

Ha ellátogatsz Tarant zöldövezetébe, épp munka közben találod Sammie White-ot, a zsebmetszés bajnokát. Egyik kedvenc trükkje az „ügyfelek” figyelmének elvonására, hogy különféle sértéseket ordibál feléjük. Ha nem hunyászkodsz meg, hanem rendesen visszavágsz, hamar megkedvel téged, s hajlandó lesz tanítani… De persze csak ha előbb megteszel valamit.

 

Nem egyszerű a fazon, tudja, hogyan hozzon zavarba másokat, meztelenre kell vetkőznöd, s futnod egy kört a főutcán. Mondanom se kell, ezután erősen emlékezni fognak rád az emberek, méghozzá a sikoltozó gyerekeknek köszönhetően nem különösebben pozitívan, de ha egyszer ez az ár, meg kell fizetni.

 

Prowling

(Gyakorló fokozat: Caladon, Mr Razzia)

Albert Leeks Caladonban található meg… Hm, kezdjük csak elölről… Szóval, ha szerencséd van, Albert Leeks Caladonban található meg… Nem, még mindig nem az igazi… Na még egyszer! Ha szerencséd van, s ő is úgy akarja, Albert Leeks Caladonban található meg, de csak miután Mr. Razziától megkaptad az üzenetet, melyben a Mushroom Inn négyes szobájába küld. Itt újabb cetlit találhatsz, miszerint kutasd át az ágyat. Ha felteszed a benne heverő szemüveget, a festményen feltűnik a hely, ahová legközelebb utaznod kell. Itt szerencsétlenül járt ember csontjaira akadsz, ki még mindig ujjai közt szorongatja a legújabb cetlid, mellyel a Mushroom Innbe kell visszatérni, hogy annak ragyogó lámpája alatt elolvashasd. Ekkor ismered meg végre Albert tartózkodási helyét a Sobbing Onionban, ahol az álcázás mesterévé léphetsz elő.

 

Spot Trap

(Gyakorló fokozat: Wheel Clan, Thrayne Ironheart)

Mi mással bízhatna meg a taranti Frederick T. Fitzerald, mint K’na Akárki botjának ellopásával? A feladat különlegessége az illető kastélyának (1385; 642) berendezésében rejlik, ugyanis az őrült pasas szinte minden négyzetcentimétert veszedelmes csapdákkal zsúfolt tele. Az ezeken való átjutás jelenti az igazi kihívást, a Kimondhatatlan Nevű lecsapása már csak rutinfeladat.

 

Az istenek áldása

Kalandod során istenségek áldozati oltáraira bukkanhatsz. Bármily meglepő is, ezek a helyek valóban működnek, ha elhozod hozzájuk a megfelelő áldozatot (melynek talányos leírását az oltárkőről olvashatod le), az istenek megáldanak, javítva valamely képességeden. A gond csak az, hogy az egyes természetfölötti lények nem nagyon jönnek ki egymással, így könnyen lehet, hogy megorrolnak rád, ha valamelyikük kegyét élvezve másoknak is kedvében próbálsz járni.

 

Van azonban egy sorozat, mellyel egész a főistenig lehet eljutni. Ehhez három kört kell végigjárni, melyről az Arcanum pogány istenei című könyvben olvashatsz a taranti Burxinton irodájában - vagy pár sorral lejjebb a táblázatban :).

 

Első kör

Istenség

Oltár helye

Áldozat

Áldás

Ter’el

Falcon’s Ache

Li’tani

+1 Bow

Makaal

Bedokaan Village

Heartstone

+1 Dex

Alberich

Wheel Clan

Lava Rock

+1 Str

Geshtianna

Stillwater

Passion Root

+1 Beauty

Halycon

Vooridean

Olive Tree Branch

+2 Wis +1 Spot Trap+1 Heal +1 Per

Második kör

Istenség

Oltár helye

Áldozat

Áldás

Torg

Torgs Altar

Ruby

+1 Con

Bolo

Bolo’s Altar

Tetszőleges gyűrű

+1 Pick Locks/+1 Pick Pockets

Kerlin

Kerlin’s Altar

Mnura Coin

+1 Haggle

Shakar

Kree

 

linkek
 
végigjátszások
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?