Amint megkapod az irányítást, menj a hajóhoz Le a lépcsőn, be a kabinba. Egy öreg ül a sarokban. A kristály őrzője. Neked adja a kristályt. (Az inventory-ba kerül, amit az egér jobb gombjával hozhatsz elő, a képernyő aljára. Ha több tárgy van nálad, mint amennyi a képernyőre fér, jobbra és balra mozgathatod. Egyidejűleg a kristállyal együtt nyolc tárgynak van helye a képernyőn.)
Beszélgess az öreggel (a beszélgetésekkor beszélgetőtársad mellett megjelennek ikonok – személyekről, tárgyakról, állatokról, stb. – ezekre klikkelve tudhatsz meg információk ezekről) a Fény Hordozójának a jeléről, ami a tenyereden látható. Beszélj vele a kristályról.
Mesél neked Shambhaláról, a kristályon lévő jelekről.
Kérdezd meg tőle, miért jöttél ide?
A beszélgetést követően vedd fel a polc alól a háromszög alakú követ. Menj a földön lévő heliocentrum alakzathoz.
(Az 1. kő helye)
Tedd a szemközti fali térképre a háromszöget. A heliocentrum elteleportál. Pontosabban csak a lelked repül el.
Írország = 1.cd
Ebben a részben Felim vagy.
A helyszín egy sziget, egy szerzetesi kápolna és annak környéke.
Beszélj az atyával – ő Liam -, kiküld Finbar-hoz, szerzetestársadhoz, hogy nézd meg mi történt vele.
Mielőtt kimennél, vedd fel a nagy nyitott könyv fölötti polcról a ceruzát. Ezután menj ki a kápolna udvarán kívül s beszélj Finbarral. Vagy legalábbis próbáld meg, mert nem túl bőbeszédű…
Menj vissza a kápolnába. Menj a nagy könyvhöz és a ceruza segítségével – az oszlopra klikkelve – lépj be. Bent vagy a könyvben.
Beszélgess el Dian-nal, a kék színű férfivel - orvos és kőműves – a formorach-okról, Bres-ről, a tuaták királyáról Nuada-ról, Airmid-ről Dian lányáról – ő a szobor balra Dian mellett -. Beszélhetsz Nuada királlyal is, keresi a kezét és a kardját. Tőled várnak segítséget. Bres-el nem tudsz társalogni.
Kilépni ott tudsz, ahol az exit feliratot meglátod a falon, a szövegek és rajzolatok között.
Ez Diantól – ha szembe állsz vele – jobbra van középütt, de a jobb szélső falon.
(Kijárat a könyvből)
Lépj ki. Újra a kápolnában vagy.
Menj ki a másik helyiségbe, s mielőtt kilépnél az előtérbe, jobb oldalt, a polcon megtalálod az 1. koponya-darabot. (Mindösszesen 5 darabot kell megtalálnod.) Indulj Finbarhoz, menj el mellette, és a mögötte található szalma-kötegnél lépj be egy valamikori épület alapjai közé. Itt a ház felé nézve megtalálod a kétágú villát. Vedd fel. Haladj tovább balra – Finbartól számítva – míg el nem érsz a birkákhoz. Itt a két nagy, fekvő szikladarab között megtalálod a 2. koponya-darabot. Tovább, ismét balra, a víz mellett pedig jobbra tartva. El a méh-kaptárakig (3 db). A középsőben megtalálod a 3. koponya-darabot. Menj vissza a kápolna udvarába, az épület bal oldalán megtalálod a létrát. Mássz fel rajta. Lenézve meglátod egy gerendán a következő koponya-darabot. Lökd le a villa segítségével. Ezután mássz le, menj be a kápolnába, és az oltár elől vedd fel a földről a 4. koponya-darabot.
Ezeket – mármint a koponya-darabokat elviheted a sírkamrába. Ez Finbartól jobbra található. Illeszd őket a koponya hiányzó helyeire. Már csak az ötödiket kell megkeresned.
Keresd meg a lyukban rejtőző rókát és ugraszd ki az odújából. Elszalad. Később hallod, amint csirkéket zavar. Menj vissza a kápolna udvarába, a kút mellett kapirgál egy tyúk. Ezt zavarta meg a róka, mert most már látható mellett a földön az 5. koponya-darab.
Menj az udvaron lévő három kis fészer közül a bal szélsőhöz. Itt felvehetsz egy kancsót. Menj a jobb szélső házikóhoz s beszélgess el az atyával. Finbarról, a vizet könnyező fejről – a Szent szűz, Ainé -, az álló kőről. Ezután ad neked egy kulcsot, amivel kinyithatod a mellett található ládikát. Benne egy pergamen - fákat ábrázol – és egy kés, Liam kése.
Kérdezd a fákról, a templom falán lévő rajzokról.
Menj be a ház előterébe, fordulj balra. Itt a könnyező szobor. Töltsd meg a kancsót.
Vidd az 5. koponya-darabot a sírboltba. Tedd a helyére. A koponya átváltozik hús-vér emberi fejjé. De nem érted a szavait. Adj neki inni a kancsóból.
Mindjárt beszédessé változik: mesél a sötét erőről. Ő Ailill.
Add neki Liam kését, átváltoztatja. Ezután újra menj a kápolna udvarába, most a kápolna jobb oldalát vizsgáld meg. Itt találod a rajzolatokat a falon. Szám szerint kettőt, egy spirálisat és egy vonalas-szerkezetűt.
A spirális egy kapcsoló funkcióját tölti be. A másik rajzot kell átalakítanod ahhoz, hogy egy rejtekhely megnyíljon előtted. Az átalakítandó rajz:
|